Publikationen

2015

Resch, B., Sudmanns, M., Sagl, G., Summa, A., Zeile, P. and Exner, J.-P. (2015) Crowdsourcing Physiological Conditions and Subjective Emotions by Coupling Technical and Human Mobile Sensors. GI_Forum – Journal for Geographic Information Science, 1-2015, pp. 514-524.

Resch, B. and Blaschke, T. (2015) Fusing Human and Technical Sensor Data: Concepts and Challenges. In: ACM SIGSPATIAL Newsletter, Special Issue on Geosensor Networks, 7(2), pp. 29-35.

Exner, J. P., Broschart, D., Steffen, D., Zeile, P., Schächinger, H.: SensorMapRT – a System for Real-Time Acquisition, Visualization und Analysis of Mobile Sensor Data in an Urban Context

Zeile, P., Resch, B., Exner, J. P., & Sagl, G.: Urban Emotions: Benefits and Risks in Using Human Sensory Assessment for the Extraction of Contextual Emotion Information in Urban Planning. In S. Geertman, J. Ferreira, R. Godspeed, & J. Stillwell (Eds.), Planning Support Systems & Smart Cities (pp. 209-225, Lecture Notes in Geoinformation and Cartography): Springer International Publishing.

Resch, B., Summa, A., Sagl, G., Zeile, P., & Exner, J. P.: Urban Emotions—Geo-Semantic Emotion Extraction from Technical Sensors, Human Sensors and Crowdsourced Data. In G. Gartner & H. Huang (Eds.), Progress in Location-Based Services 2014 (Lecture Notes in Geoinformation and Cartography). Berlin: Springer International Publishing. pp. 199-212

Zeile, P., Resch, B., Dörrzapf, L., Exner, J. P., Sagl, G., Summa, A., et al.: Urban Emotions – Tools of Integrating People’s Perception into Urban Planning. In M. Schrenk, V. Popovich, P. Zeile, P.Elisei, & C. Beyer (Eds.), REAL CORP 2015: Proceedings/Tagungsband. Wien, Ghent: CORP – Competence Center of Urban and Regional Planning. pp. 907-914.

Wilhelm, J., Broschart, D., Zeile, P.: Emovision – Potenziale von Emomapping für die räumliche Planung. In M. Schrenk, V. Popovich, P. Zeile, P., Elisei, & C. Beyer (Eds.), REAL CORP 2015: Proceedings/Tagungsband, Wien, Ghent: CORP – Competence Center of Urban and Regional Planning. pp. 261-270.

Dörrzapf, L., Zeile, P., Sagl, G., Sudmanns, M., Summa, A., & Resch, B.: Urban Emotions – Eine interdisziplinäre Schnittstelle zwischen Geoinformatik und räumlicher Planung. GIS.Science(1), pp. 11–19.

2014

Höffken, S.; Wilhelm, J.; Groß, D.; Bergner, B. S.; Zeile, P.: EmoCycling – Analysen von Radwegen mittels Humansensorik und Wearable Computing. In: Real Corp Proceedings 2014. Wien, pp. 851–860.

Zeile, P.; Resch, B.; Exner, J.-P.; Sagl, G.; Summa, A.: Urban Emotions – Kontextuelle Emotionsinformationen für die Räumliche Planung auf Basis von Echtzeit- Humansensorik und Crowdsourcing-Ansätzen. In: Josef Strobl, Thomas Blaschke, Gerald Griesebner und Bernhard Zagel (Hg.): Angewandte Geoinformaitk – Beiträge zum. AGIT-Symposium Salzburg. Salzburg, pp. 664–669.

2013

Streich, B.; Zeile, P., Höffken, S., Exner, J-P.: Menschen als “smarte Sensoren”? – Neue Möglichkeiten für die Stadtplanung, in Junkernheinrich, M.; Ziegler, K. (Hrsg.): Räume im Wandel – Empirie und Politk. Springer VS Verlag. Berlin. 2013.

Zeile, P., Exner, J.-P., Bergner, B. S., Streich, B.: Humansensorik und Kartierung von Emotionen in der räumlichen Planung, Peer reviewed Proceedings Digital Landscape Architecture 2013. Wichmann, Berlin. pp.129-141.

Bergner, B.; Exner, J.-P.; Memmel, M.; Raslan, R.; Taha, D.; Talal, M.; Zeile, P.: Human Sensory Assessment Linked with Geo- and Mobile-Data Processing Methods in Urban Planning Exemplified on Different Planning Cultures in Germany and Egypt, Proceedings of CUPUM Conferece 2013, Utrecht.

Bergner, B.; Exner, J.-P.; Memmel, M.; Raslan, R.; Taha, D.; Talal, M.; Zeile, P.: The Use of Human Sensory Assessment Methods in Urban Planning – Case Studies in Germany ans Egypt, RealCORP 2013.

2012

Exner, J.-P.; Bergner, B.; Zeile, P.; Broschart, D.: Humansensorik in der räumlichen Planung, in: Beiträge zum 24. AGIT-Symposium Salzburg.

 

Methodenentwicklung zur Gewinnung von Kontextuellen Emotionsinformationen für die Räumliche Planung auf Basis von Echtzeit-Humansensorik und Crowdsourcing-Ansätzen in Sozialen Netzwerken.